NetApp introduceert Back-up as a Service in Nederland

Nieuwe back-up service biedt betrouwbaarheid, efficiëntie en schaalbaarheid aan Nederlandse klanten

NetApp introduceert in samenwerking met Service Provider partners KPN, Axians, Damecon, Proact en Previder, Back-up as a Service (BaaS) voor Nederlandse bedrijven. De service, die wordt aangeboden door NetApp’s geautoriseerde partnernetwerk, stelt bedrijven in staat om geavanceerde opslagtechnologie te gebruiken zonder te hoeven investeren in extra hardware.

Vandaag de dag bestaan er strenge eisen rondom de veiligheid van data. Een complete back-up service biedt Nederlandse bedrijven de zekerheid dat hun data veilig wordt opgeslagen en documenten altijd toegankelijk zijn. Met betrouwbare partners die deze service beheren, levert NetApp BaaS een all-round service met één enkele bron, gewaarborgd door het NetApp keurmerk.

Door gebruik te maken van disks en de cloud is NetApp BaaS kostenefficiënter, betrouwbaarder en sneller dan traditionele tape-based opslag. Voor IT-afdelingen van bedrijven die hun systemen willen versterken, maakt BaaS het eenvoudiger om schaduw IT te managen. BaaS biedt een route aan waarmee van systemen die buiten de kern van de IT afdeling zijn opgezet efficiënt en gemakkelijk een back-up kan worden gemaakt.

NetApp partner Axians over BaaS: “Wij kennen een onderwijsinstelling met een eigen datacenter. Of zij back-ups maken? Jawel, volgens een dagelijks back-up schema. Het daadwerkelijk offsite brengen van de data om ook beschermd te zijn tegen een grote calamiteit zoals brand gebeurt echter maar zelden. Stel dat zo’n datacenter uitvalt, dan zit je meteen in de problemen. Met BaaS en NetApp’s bewezen back-up technieken zoals snapshotting, levert Axians een goede aanvulling en weet je zeker dat je databeschikbaarheid gewaarborgd blijft.’’

“Proact is Europa’s grootste datacenter solution provider en cloud specialist en is actief in vijftien landen. Die schaalgrootte stelt ons in staat onze expertise te bundelen in gespecialiseerde internationale support teams. Wij zien de professionele en menselijke back-up als een van de belangrijkste voordelen van BaaS. Dit creëert nog meer zekerheid,’’ aldus NetApp partner Proact.

NetApp partner Previder voegt daaraan toe: “De cloud-infrastructuur in de Nederlandse datacenters van Previder is gebaseerd op NetApp-storage, en we leveren ook on-premises NetApp-omgevingen aan organisaties. Daarom weten we als geen ander hoe je de specifieke mogelijkheden voor backup én disaster recovery kunt benutten. BaaS is een veilige, schaalbare oplossing die we tegen een aantrekkelijke prijs kunnen leveren.”

NetApp partner Damecon concludeert: “Met BaaS heeft de klant vrijheid van keuze en is volledige flexibiliteit bij het kiezen van een back-up methode mogelijk. NetApp-technologie maakt het mogelijk om vele verschillende back-up apparatuur samen te voegen in één eenvoudige oplossing. De alles-in-een NetApp SnapCenter software en Altavault oplossingen zijn ijzersterk. Het werkt gewoon.”

Aanvullende informatie

Noot voor de redactie, niet ter publicatie
Voor meer informatie neemt u contact op met:
Hill+Knowlton Strategies
Maaike Veeling
Maaike.Veeling@hkstrategies.com  
020 40 44 707

Over NetApp
Wereldwijd rekenen toonaangevende organisaties op NetApp voor software, systemen en services waarmee ze hun data kunnen beheren en opslaan. Klanten waarderen onze samenwerking, expertise en passie om ze nu en in de toekomst vooruit te helpen. Kijk voor meer informatie op www.netapp.com.