IT-specialisten zijn het eens dat er behoefte is aan Flash; kosten blijven een barrière voor gebruik in EMEA

NetApp enquête onder 3.000 IT-specialisten geeft inzicht in meningen over Flash

Vandaag deelt NetApp de eerste resultaten van onderzoek naar Flash adoptie in Europa. Uit een enquête uitgevoerd onder 3.000 IT specialisten uit het Verenigd Koninkrijk (VK), Frankrijk en Duitsland blijkt dat 90 procent van de respondenten aangeeft dat er in hun bedrijf behoefte is aan Flash. Ondanks deze sterke behoefte wordt de adoptie in de regio bemoeilijkt door kosten en een gebrek aan kennis over de voordelen van Flash bij financiële beleidsmakers.

Belangrijkste bevindingen:

  • Hoewel de kosten van Flash-technologie dalen, vindt 40% van de IT-specialisten de kosten te hoog om er in te investeren. Deze kostenbarrière is het sterkst aanwezig bij kleinere bedrijven in het VK (32%) en Duitsland (46%). In Frankrijk was er minder onderscheid; middelgrote en grote bedrijven zijn beide terughoudend vanwege de kosten (42%).
  • 90% van de ondervraagden geeft aan dat er behoefte is aan Flash binnen hun bedrijf. De IT-specialisten van middelgrote Franse en Duitse bedrijven zijn de voornaamste voorvechters van Flash. 94% van deze specialisten was het eens met de stelling dat ‘een gebrek aan behoefte voor Flash’ niet van toepassing is en dus geen obstakel vormt voor Flash adoptie. Anders dan in Duitsland en Frankrijk ondersteunen in het VK vooral de kleinere bedrijven Flash adoptie. Van de Britse kleinbedrijven zegt 92% dat een gebrek aan behoefte geen obstakel vormt voor Flash adoptie.
  • 22% van de financiële leidinggevenden heeft onvoldoende verstand van de voordelen van Flash om er in te investeren. Deze barrière is het meest zichtbaar in grotere ondernemingen, waar bijna een kwart van de ondervraagden stelt dat de financiële leidinggevenden niet genoeg kennis heeft van Flash-technologie. Deze barrière komt het meest voor in het VK (24%), waar zowel grote als kleine bedrijven hier tegenaan lopen.

”Voor talloze bedrijven die een digitale transformatie willen ondergaan, is het idee van een All-Flash data center een praktische werkelijkheid geworden”, aldus Manfred Reitner, Senior Vice President & General Manager EMEA bij NetApp. ”Maar, ondanks de introductie van nieuwe hoge capaciteit drives en de dalende prijzen van Flash-technologie, toont ons onderzoek aan dat nog veel moet gebeuren om de waarde van Flash-technologie bij zakelijke leiders onder de aandacht te brengen. We werken aan het wegnemen van barrières en risico’s van Flash adoptie, zodat klanten de belofte van een All-Flash data center simpel en kostenefficiënt kunnen realiseren.”

”De ware voordelen van Flash-opslag zijn minder energieverbruik, minder koeling, minder ruimte en minder bewegende onderdelen tegenover hogere prestaties”, verklaart Peter Wüst Senior Director Emerging Solutions & Innovation Group EMEA bij NetApp. “Flash zorgt samen met NetApp software voor efficiënter datamanagement tussen clouds op een scale-out wijze. Hierdoor wordt de digitale transformatie mogelijk.’

Het brede NetApp Flash portfolio geeft klanten de scale, snelheid en data services die nodig zijn voor het next-generation data center. NetApp Flash helpt gebruikers het beste te halen uit priority deployment modellen zoals performance applicaties, virtuele infrastructuur en cloud-gebaseerde infrastructuur.

De NetApp enquête, die werd gehouden onder 3.000 IT-specialisten in het Verenigd Koningrijk, Frankrijk en Duitsland, is in mei 2016 uitgevoerd door Opinion Matters. Meer informatie en een samenvatting van het onderzoek kunt u hier vinden.

Meer informatie?
Kijk op Twitter, YouTube en de website.

Over NetApp
Wereldwijd rekenen toonaangevende organisaties op NetApp voor software, systemen en services waarmee ze hun data kunnen beheren en opslaan. Klanten waarderen onze samenwerking, expertise en passie om ze nu en in de toekomst vooruit te helpen. Kijk voor meer informatie op www.netapp.com.