Kans

SOFTBANK GROUP was dankzij zijn visie van cloudservices toegerust om een cruciale rol te spelen bij het herstel na een landelijke ramp.

Resultaten

3 dagen

TOT NIEUWE CLOUDSERVICES VOOR SLACHTOFFERS VAN EEN AARDBEVING

Producten en oplossingen

SOFTBANK Group

Japanse telecomprovider heeft cloudservices geïmplementeerd om een land te helpen opkrabbelen.

Op 11 maart 2011 werd Japan getroffen door een ramp van ongekende grootte. Deze aardbeving, de grootste uit de Japanse geschiedenis, veroorzaakte een tsunami die vele levens eiste en huizen en infrastructuur vernietigde.

Door kernsmeltingen in drie reactoren van de kerncentrale van Fukushima en de sluiting van andere kerncentrales in het land ontstonden er stroomtekorten en ontvingen industriële stroomverbruikers 25% minder stroom. Zonder betrouwbare energietoevoer voor openbaar vervoer en kantoorinfrastructuur werd het voor veel organisaties lastig om hun werk uit te voeren.

SOFTBANK Group, een van de marktleidende telecommunicatie- en internetbedrijven van Japan, schoot snel te hulp. SOFTBANK Group wist van haar eigen grote succes dat haar interne cloudservices andere organisaties kunnen helpen bij het verlagen van het energieverbruik en het in stand houden van bedrijfsactiviteiten terwijl het land opnieuw werd opgebouwd.

Binnen drie dagen na de aardbeving besloot SOFTBANK Group om zijn interne White Cloud Shared HaaS Standard en White Cloud Google Apps™ for Business gratis beschikbaar te stellen en zijn eigen White Cloud Desktop-service (DaaS) tegen een lagere prijs aan te bieden aan getroffen bedrijven, de overheid en hulporganisaties zonder winstoogmerk.

Over deze klant

SOFTBANK TELECOM Corp. is het kernbedrijf voor vaste telecommunicatie binnen SOFTBANK Group, een marktleidende Japanse telecommunicatie- en internetprovider met de bedrijfsfilosofie "streven naar het bieden van voordelen aan zowel de maatschappij als de economie en naar het maximaliseren van de bedrijfswaarde door bevordering van de uitwisseling van wijsheid en kennis via de informatierevolutie".

Dataoplossingen voor het bedrijf van nu

Contact opnemen met verkoop